יום שבת, 19 בנובמבר 2011

חוזרים לבדוק את האייל

הגיע הזמן לחזור ולבדוק מה שלום האייל שבושל בתחילת ספטמבר ומבלה בבקבוק כחודשיים.

האייל עצמו הוא אייל קלאסי, אבל לא כזה שנופל תחת מתכון כזה או אחר, בוצע בו עירוב של כשות מזנים שונים, גם עבור ארומה וגם עבור טעם, שילוב גרעינים - בקיצור, ניסוי.

ההתרשמות הראשונית שלי מהאייל (מתחילת אוקטובר) הייתה שהוא מעט מתוק מדי ולא מאוזן.
הבירה הייתה טובה ואכן נרשמה התלהבות רבתי ממנה (נקודה מעניינת - שמתי לב שאני הרבה יותר ביקורתי לגבי הבירה שאני מכין מאשר לגבי בירות מסחריות או לעומת התגובות המפרגנות של הסביבה), אבל אני איפשהוא לקחתי את הדברים בצורה מעט שונה.

רציתי לחזור אליה כבר לפני מספר ימים, חיפשתי הזדמנות, אבל לא יצא עד אתמול. 
לאחר המזיגה מתקבל בכוס מראה מלבב - הבירה פשוט נראית טוב, עם ראש קצף יציב, מעט עכורה (לא מסוננת), צבעי אדום וכתום שולטים וריח של פירות מתפשט (מזכיר חלק מהבירות הצ'כיות - כשות).

הרשמים שלי:

גוף - גוף בינוני. נראה שמתאים בדיוק לסגנון. 3.5/5
ארומה - מעולה, אין הגדרה אחרת. אני חושב שההגדרה הטובה ביותר היא פרחונית. התחושה היא שאתה בשדה פרחים.  4.5/5
ראש קצף - טוב מאוד. סמיך ויציב. 4/5
טעם - אומנם לא בדיוק הסגנון המועדף עליי, אבל הבירה טובה מאוד. מרירות חזקה בדיוק לטעם שלי (אולי פחות לסגנון), המון פירות - ניסיתי לראות מה אני מצליח לזהות כאן ותפוחים ואגסים היו אלה שבלטו יותר הכל. מה שבלט יותר מהכל זה שהבירה התאזנה והזמן עשה לה רק טוב. 4/5
גיזוז - טוב מאוד. מוגז במידה.  4/5
סיומת - ארוכה, משאירה טעמי פרי ומרירות שמלווים לאורך זמן. לטעמי סיומת טובה. 3.5/5





מבט על ראש הקצף - סמיך, אחיד,יציב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה