יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

בישול בירה - כיוונים חדשים

הבירה הראשונה שבושלה הייתה אייל אנגלי.
הבאות אחריה היו סטאוטים. שונים אומנם, אבל עדיין סטאוטים.
התוכנית הבאה הייתה לנסות פורטר, שיש לי מספר מתכונים להכנתה ובמיוחד אחד שכנראה יהיה הראשון מביניהם.

אהבתי לבירות הכהות - סטאוטים ופורטרים - הביאה אותי לשאול, האם לא כדאי להתנסות בבישול סגנונות אחרים.

אולי לבשל אייל? IPA? חיטה? (לא), אייל בלגי?
יש מספר בירות שאני מחבב מסגנונות אחרים, אבל אני שותה מהם פחות באופן משמעותי.

קראתי לאחרונה מאמר שמדבר על היתרונות במעבר לבישול בבאצ'ים קטנים יותר.
הוא מציע שעל מנת להתנסות בכמה שיותר בישולים, להקטין את הכמות לאיזור ה 10 ליטר במקום 20.
זה כמובן יחסוך בעלות חומרי הגלם ויאפשר הגדלת כמות הבישולים והניסויים בבירה.
אומנם הבישול יהיה כפול אבל זמן הבישול לא. הוא ייארך יותר מבישול אחד, אבל הזמנים יתקצרו (הרתחת 10 ליטר לעומת 20, וכו').

זה פותח כאן מספר אפשרויות לא קטן לנסות ולשחק עם בירות.
מלבד הניסויים הרגילים - בישול סגנון אחר, ניסוי מתכונים שונים וכו' - אני רוצה לנסות ולשחק עם מספר דברים:
1. OG - לחלק בישול שלם ל 2. 10 ליטר לכל מיכל תסיסה שבכל אחד OG שונה (שינוי ה wort).
2. שמרים - שימוש בשמרים שונים עבור אותו בישול. עד כמה יורגש השינוי בשמרים? ניסוי שצריך להיות מעניין.
במחשבה שנייה, יש את הניסוי שמתואר כאן שאת התוצאות נדע במהלך דצמבר.
3. שימוש בתסיסה שניה לפני הביקבוק
4. dry hopping - הוספה של כשות בתסיסה שניה. הדגשה של טעמים וריחות האופיינים לכשות. גם יכול להשפיע רבות על הבירה.

בנוסף, מאמר מעניין מהבלוג "בעליית הגג" מעלה בעצמו מספר שאלות בנוגע לסוגסטיה ולגבי מנעד הטעמים והריחות שאנחנו מרגישים לעומת הידיעה של מה אנחנו אוכלים\שותים.
ממליץ לקרוא ולבדוק את עצמכם על דברים שאתם מכירים - אולי תופתעו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה