יום חמישי, 1 בדצמבר 2011

עוד שבוע בירה

עוד שבוע עבר.
שבוע שבו שתינו לא מעט בירות, שחדד אצלי הבנה מסויימת.

כתבתי לא מזמן עד כמה אני ביקורתי כלפי הבירות שאני מכין, אבל גיליתי שהתופעה לא מסתיימת בזה.
גיליתי עד כמה קשה לי לשתות את הנוזל שנקרא בירה על ידי כמה גורמים - בראשם אילו שטוענים "שהם כנראה הבירה
הטובה בעולם".
תנו לי לחדש לכם משהו - אתם לא.

אז אחרי שהופתעתם (!?!), או שלא,  נרחיב קצת.
יצא לי לשתות השבוע, שלא באשמתי, את הבירות המסחריות הנפוצות בישראל, את ה ק' ואת ה ט' - זה הרגיש פתאום כמו
מים מעורבבים עם מעט מרכיבי בירה שבקושי השאירו חותם על הנוזל.
אילו בירות שטוחות, חסרות טעם, גוף וארומה - בקיצור נטולות בירה.
נכון, הן כנראה מכילות את המרכיבים להכנת בירה, אבל הן חסרות מורכבות, אפילו בסיסית.
שמתי לב שאת אותן דקויות וניואנסים שאני מחפש באנג'י, לא ניתן למצוא באף אחת מה"בירות" האלה.
שמתם לב הבירות האלה טובות יותר בטמפ' נמוכה מאוד? זה בעיקר כי הקור מקהה את הטעמים ומאפשר להן להחליק יותר.
שיטת הסוואה מעניינת.

שתיתי גם מאנג'י השבוע. לא ניתן להשוות ביניהן.
נכון, הסגנון שונה, אבל מנעד הטעמים והריחות שיש בה עולים לאין שיעור על מה שהיה ב"מים" המחוזקים.
התחושה שיש לגבי אנג'י היא שהיא מתבגרת מיום ליום. הגוף מתחזק, הטעמים מתחברים, המרירות מאוזנת יותר - בקיצור,
אם לא היה גיזוז עודף, היא הייתה כמעט מצויינת. אני מקווה שבטי, שנטעם ממנה בסופ"ש, תהיה טובה לא פחות למרות השוני
ביניהן.
כמו שנראה כרגע, הפוסט הבא יהיה על בטי. בשאיפה כבר בסופ"ש הקרוב.

יש לו בירה בועטת!
בנוסף, ידידי אלכס פוקס ממבשלת טאקוונביר (טאקוונדו+בירה), יהיה בתערוכת beers הקרובה ויציג שם את מגוון הבירות שלו.
בנוסף לסטאוט שלו שאני מחכה לו בקוצר רוח, אלכס יציג את התמד, משקה דמוי בירה ללא גלוטן.
בהצלחה!

תגובה 1:

  1. קודם כל תודה רבה!! אני מקווה לעמוד בציפייה :)

    חוץ מזה, אני מסכים לגבי הבירות. אבל (!!) אח שלי, שחזר לפני 4 חודשים מאורגון שבארה"ב שנחשבת למדינה בה היחס הכי גבוהה של מבשלות בוטיק לאדם, אחרי תידלוק רציני מאוד בבירות מצוינות שנמצאות בכמויות בכל מקום, התעקש להזמין בפאב דווקא ט' בגלל שלטענתו זה קליל ולא מחייב.
    וגם עכשיו, כאשר בבית אנחנו בעיקר שותים בירות של מבשלות ישראליות מצוינות, לצערי הוא מחזיק במקרר כמה בקבוקים של מ' (הבירה הזאת עם החברים) כי הוא טוען שבתור קומפוט, עם ארוחת צהריים, זה נכנס לא רע... לא תבין טעם של אנשים :)

    השבמחק