יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

מבשלים את סינדי

סוף סוף מבשלים את סינדי.
הייתי חייב לבשל בירה נוספת לקראת ההשבתה הצפוייה שלי עוד שבועיים. בעיקר להגיע לביקבוק עדיין בריא במידת האפשר.

מי זו סינדי?
שאלה מצויינת. לא יודע.
סינדי היא מתכון עצמי, אפשר לקרוא לו ייחודי. אחרי שקראתי המון וראיתי המון דברים החלטתי להרכיב לבד מתכון לבירה.
מה ייצא ממנה? אני מקווה שרק טוב.

הסגנון, לפחות הכיוון הוא Irish Red Ale , עם נגיעות לא קטנות (אולי גם לא שגרתיות?).
לשם שינוי לא מדובר כאן בסטאוט אלא בירה אדמונית\חומה עם ארומות חזקות ומרירות בינונית ומעלה.
הפעם אני אעשה מספר ניסויים לגבי הכשות - הם אמורים להשפיע לא רק על הטעם אלא גם על הארומה. לצורך זה יהיה שימוש ב 2 זני כשות בתזמונים משתנים.
תוספת נוספת בבירה הוא לתת חיטה. אבל לא לדאוג, זו לא בירת חיטה בטעות.
גם הפעם השארתי כמות מעטה יחסית של לתת Roasted Barley - אני פשוט מאוד אוהב את הטעם הקלוי. כמה ממנו יהיה בבירה הסופית? נתראה בטעימות.

הבישול עצמו עבר בסדר, ללא תקלות או דברים מיוחדים.
אין כמו ריח הבישול. הארומות שמתפשטות עם הוספת הכשות הן מדהימות.
אני מכור להן. לגמרי.

ה OG של הבירה היה 1.056.
צפי סיום התסיסה אמור להיות באיזור ה 1.0196.

מה במשקה הקר?
מתקתקות נעימה יחסית שמתחלפת במרירות חזקה. המון פרי באף.

כרגיל, נקווה שתהליך התסיסה יילך טוב ושלא נתקל בבעיות בביקבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה