יום ראשון, 5 בפברואר 2012

סופ"ש אלכוהולי

חוץ ממספר שעות, רוב הסופ"ש הוקדש לאלכוהול, על סוגיו - הרבה פעילות.


Dulce בוקבקה במהלך הסופ"ש.
ה FG של  Dulce היה 1.022, גבוה מהצפוי. הבירה עצמה תהיה טובה, אולי לא בדיוק מה שחשבתי שאני אקבל, אבל היא מרגישה טוב, עוד לפני הביקבוק והזמן שהיא תבלה שם.
אני אדגום אותה בשבועות הקרובים ונראה מה יצא לנו שם.


למרות שאין קשר ישיר ל Dulce, הייתה לי תחושה שבאופן הבישול הנוכחי, יכולת השליטה שלי בתהליך אינה אבסולוטית.
מי שמכיר אותי יודע שזה לא טוב מספיק.
אז חלק גדול משעות הסופ"ש הוקדשו לתכנון והנעת התהליך. המטרה היא לבנות מערכת חצי אוטומטית שתאפשר לי, לפי פרמטרים קבועים מראש, לשלוט בתהליכים שקורים בזמן הבישול. כמובן שאין בעיה להזמין מערכות אוטומטיות שכאלו (לבישול בירה או בכלל) ולקבל את הכל מוכן - אבל איפה הכיף?
המערכת עצמה תהיה מנוהלת על ידי בקר (מתוכנת) שיאפשר לי את מירב השליטה על התהליך ותייתר חלק מהפרוצדורות הידניות שאני עושה כרגע.
אני מבטיח תמונות של המערכת אחרי שאסיים אותה. תהיו סבלניים.


כמו שהזכרתי בפוסט הזה, יצא לי להתעסק לאחרונה עם הכנת ליקרים.
הליקרים עצמם יצאו טובים, אבל מתוקים מדי. אחד הדברים שעשיתי היה לקחת את הקיים ולנסות לעשות אותם טובים יותר לשתייה. יצרתי מיקס חדש שמבוסס על הליקרים שהוכנו, הוספתי להם מעט טעמים נוספים (עישון קל, עוד פרי) והעברתי למיכל חדש. אחרי משחק של כשעה(דגמתי עם כפית.....) סביב איזון וטעמים נכונים, נראה שהגעתי לתוצאה טובה מאוד.
אני אתן למיקס\ליקר החדש להתמזג מעט לפני השתייה - זה יעשה לו רק טוב.


פוסטים מעניינים מהזמן האחרון:

תירס מקופסא בקרלסברג ובננה בהיינקן?!? - זיהוי טעמים ופגמים בבירה.

הנה הרשמים של ליאור על היינות שדגמנו פה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה