יום חמישי, 2 בפברואר 2012

חברה, יין, בירה ואספרסו

אני אוהב ימים כאלה.
לקחתי את הדרכון שלי והצפנתי לחיפה על מנת לפגוש מספר חברים ל session שכותרתו טעימה עיוורת של מספר יינות.
תוך כדי שיחה, טעמנו 2 יינות (השלישי התגלה כפגום) בטעימה עיוורת, שתינו פורט,  נשנשנו ועברנו לבירות.
התארחנו אצל ליאור, שהשותפים הנוספים לערב היו נמרוד וערן (מנהל פורום יין ואלכוהול בתפוז בצוותא עם ליאור).

הרשמים שלי
כוס ראשונה - ריח פרי חזק, אף מצויין ומבטיח, בפה מאכזב, מתקתק, צעיר ומצד שני מרגיש בשל. לא בטוח שיש לו לאן להתפתח. המלה "חנפן" עלתה מספר פעמים. יין חביב ולא יותר.
מה היה בכוס? - צובה, מצדה 2008. מאכזב ביחס לציפייה ממנו (ולמחיר....). נראה שלמרות גילו, נועד לשתייה מיידית.
כוס שניה - אף בינוני טוב, בפה מעט בוסרי, מאוד טאניני, התפתח לאיטו בכוס ושחרר מעט מהטעמים האצורים בו, מבטיח מאוד, שילוב הפרי מצויין, אהבתי מאוד.
מה היה בכוס? - הפתעה. בנימינה, מרלו רזרב 2008. קניה מצויינת ויהיה נהדר גם עוד שנה-שנתיים.
הבנימינה הפתיע מאוד. אני שמח שיצא לי לטעום את היין הזה בטעימה עיוורת שמתעלמת מהשם שאולי יש ליקב. שם שמושפע ממספר יינות זולים יותר שבהיצע היקב.


משם עברנו לקצת בירות.
טעמנו את בטי, אנג'י וסינדי שלי ואת ה Truman's Xp 1883 של נמרוד.
כצפוי, בטי הייתה הטובה ביותר מבין הבירות שהבאתי. סטאוט קליל, מאוזן מאוד שעושה חשק לעוד.
בשלב הזה התפתחה שיחה לגבי היכולת לקבל ביקורת. מלכתחילה ביקשתי לקבל ביקורת אמיתית על הבירות. אני סומך על דעתם של הטועמים שהיו ואני לא מחפש מחמאות (אם כי זה נחמד, אני חייב להודות). המטרה היא ללמוד, להשתפר, לנסות, וזאת על מנת שעוד כ 5 שנים (מטרה?) אוכל לעמוד בשורה אחת עם הבירות הטובות ביותר. הזמן והניסיון יעשו את שלהם, אני מניח.
אנג'י וסינדי אכן קיבלו ביקורות. הגדיל ועשה נמרוד שזהה מרכיב מתוך סינדי שאכן נמצא שם אך בכמות זעירה - שאפו.
סינדי אכן חסרת מעט איזון וגוף, זה בלט בהשוואה ל Truman.
ה Truman היא בירה טובה. היא בנוייה מצויין, מאוזנת, מרה (77 IBU) - אבל, היא לא לטעמי. שוב נכנס הפרמטר הפשוט ביותר במשוואה: טעים-לא טעים. נראה שגם רוב השותים אותה יתחלקו ל2 הקבוצות (שחור-לבן) בדעה לגביה. מבחינתי, לפחות, היה חשוב לעשות את האבחנה בין בירה שהיא בבסיסה לא טובה (או לא מאוזנת), לבין בירה טובה שאני לא מתחבר לטעם שלה.

לצערי, אני לא ממש זוכר איזה פורט שתינו.... אני אעדכן אחרי שמישהו מהנוכחים (???) יתזכר אותי.
אני כן זוכר שהפורט היה נהדר. מתקתק, עדין והיווה סיום נהדר לערב הארוך.
עדכון: Quinta du Estanho LBV 2003 (תודה ליאור).


אני רוצה להודות לנספרסו על אספקה מדוייקת של מנות אספרסו שעזרו לי לצלוח את הנסיעה הביתה.
כמובן - תודה לליאור על האירוח.

נתראה בפעם הבאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה