יום שבת, 7 באפריל 2012

בישול, מים ועוד

אז מה קורה בימים אילו?
אני בעיקר עובד על שיפור המערכת על מנת לייעל את התהליך, בעיקר יעילות של תהליך הבישול עצמו.
לי היה נראה שאפשר וצריך לשפר את הרתיחה עצמה. עשיתי מספר נסיונות, אני עדיין לא מרוצה מהתוצאות. המטרה היא לקבל תוצאות אחידות מבישול לבישול, וזה עדיין לא קורה עם המערכת החדשה.

הדבר השני שאני מתעסק איתו בימים אלה, זה לימוד והבנה מעמיקה יותר של נושא הטיפול במים. המים מהווים את המרכיב הגדול ביותר בבירה וככאלה הם משפיעים באופן ישיר על הטעם הסופי. הרכב המים אצלנו אינו אידיאלי לבישול בבירה, אם כי הוא אינו נורא כפי שניתן היה לחשוב. המים בישראל נחשבים "קשים"  וככאלה רמת ה ph מעט גבוהה ממה שצריך. ישנם מספר דרכים לטפל ברמת ה ph של המים לפני הבישול. אני עדיין חוקר את הנושא. בבדיקות שעשיתי למים מבוקבקים ("מינרליים") היה יתרון לא רק בנושא הטעם אלא גם ביכולת פירוק האנזימים הדרושים להכנת הבירה. זה נושא גדול שדורש לימוד, אם כי הוא אינו מסובך במיוחד. חשוב בעיקר להבין את ההשפעות האפשריות של כל דבר על התהליך.

עוד כמה דברים מעניינים:

מתוג הבירה הדרום אמריקני Norte החליט להגן על הבליינים מהחדירה לפרטיות של מצלמות הסמארטפונים

היינקן משתלטת גם על ג'יימס בונד

קצת מיתוסים על בירה (קחו בעירבון מוגבל, בסדר?)

מה יש מהחבית, גרסת תל אביב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה