יום שבת, 30 ביוני 2012

החבר החדש שלי

לבשורה יש חבר חדש - refractometer.
כחלק מניסיון השיפור התמידי שאני מנסה להכניס לתהליכי הבישול, החלטתי להחדש באחד כזה.
מה זה בעצם?
אם התעצלתם לקרוא (שמתי קישור בשבילכם, לא תקראו?), אז ה refractometer משמש למדידת צפיפות הסוכר בנוזל (יש עוד שימושים למכשיר, אבל כמובן שאנחנו מדברים בירה). המדידה מתבססת על העיקרון הפשוט שבודק את שבירת קרני האור בנוזל. לכל כמות סוכר ישנה רמת שבירת קרני אור מסויימת שעל ידי חישוב הזווית (להירגע, המכשיר עושה את העבודה בשבילכם. עצלנים) ניתן לדעת את רמת הסוכר, שהמכשיר מודד בסקלת Brix


למה זה טוב?
זה מאפשר לשפר משמעותית את הליך הבישול. ניתן להגיע לרמת דיוק גבוהה עד מאוד של ערכי ה SG במאש. בנוסף, היות שאין צורך "לבזבז" כמויות (כ- 250 מ"ל) של נוזל על מדידות בעזרת הידרומטר, ניתן לבצע כמות לא מוגבלת של מדידות.
בישול שישי האחרון של דולסה הוכיח את עצמו. רמת הדיוק הייתה מדהימה. גם ה SG בסיום המאש וגם ה OG היו מדוייקים עד מאוד. 
אני מרוצה. לא חשבתי שזה יהיה עד כדי כך משמעותי, אבל אני שמח שהתבדיתי.


מה חדש עוד?
את האתר החדש של הבשורה כבר ראיתם? למי שמעוניין בבירה, פשוט לשלוח לי הודעה דרך האתר.
עמוד הפייסבוק גם הוא באויר, באדיבותו הרבה של הברמן (האח). הצטרפו אלינו גם שם לעדכונים נוספים.


אני מזכיר לכם שאירוע מבשלי בירה ביתית בדיזנגוף סנטר אוטוטו מגיע. אשמח אם תבואו לפגוש ולשתות.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה