יום שלישי, 18 בספטמבר 2012

אברלור אבונא - טעימה השוואתית

שעלה הרעיון לעשות טעימה השוואתית של אברלור אבונא, גרסת חוזק החבית של המזקקה, מיהרתי לקפוץ על העגלה.
כמי שמחזיק באחת מהגרסאות הנ"ל, שמחתי על האפשרות להשוות בין אצוות שונות של המשקה.
גרסאות חוזק החבית אינן מהולות במים כדי לדלל את כמות האלכוהול שבו אלא מבוקבקות כמו שהן, מה ששומר על הטעם הגולמי של הוויסקי.

לפני שאתם קופצים אני אגיד שגם לי היו ספיקות בנוגע לטעימה - האם בכלל נצליח להרגיש הבדלים בין האצוות?.
אני מחשיב בדרך כלל טעימה מסוג זה כאחת מהקשות שיש. הרי הוויסקים בהכרח אמורים להיות דומים (עד כמה, בהמשך), מאותה משפחה עם מאפיינים דומים עד מאוד. האם נוכל לעלות על הניואנסים הקטנים שמפרידים בין האצוות?
לשמחתי, ההבדלים היו משמעותיים מספיק כדי שתהיה לנו תשובה ברורה לשאלה.

את הטעימה פתחנו דווקא בגרסאות "רגילות" של המזקקה, גרסאות ה 10,15,16


אברלור 10, 43% - אלכהולי באף, פירותי במידה, בסיס שרי ברור. וויסקי פשוט ולא מרשים.
אברלור 15, 40% - מעוגל, עדין, פירותי יחסית, בעל אף טוב. מעט אנמי ופשוט. הייתי ממליץ עליו למי שעושה צעדים ראשוניים בעולם הוויסקי.
אברלור 16, 43% - פירותי, מרוכז, מזכיר מעט גלנליבט, הרבה שרי. וויסקי טוב שעומד יפה בפני עצמו. כל מה שבא אחריו קצת השכיח אותו.


שש אבונות. משמאל לימין, 22, 28, 34, 35, 37, 38. חוזק ממוצע של 59%-60%


אברלור אבונא, אצווה 22, 59.3% - מתיקות חזקה באף, הרבה שרי (פדרו חימנז קופץ ישר לראש), מתוק מאוד, מרוכז. לאחר תוספת מים מעטה, הוויסקי התרכך. וויסקי נהדר, מספר 2 שלי ברשימה.
אברלור אבונא, אצווה 28, 59.7% - עצי, מעט וניל, מעודן מאוד, מעט טעמי אגוז. וויסקי מורכב ומדהים. הטוב ביותר בערב הזה, ללא ספק בכלל.
אברלור אבונא, אצווה 34, 59.5% - גס, אגרסיבי, מעט שרי, מרירות גבוהה. פחות מוצלח.
אברלור אבונא, אצווה 35, 60.3% - אלכוהולי מאוד, מזכיר אצטון, מתוק במידה. לטעמי החלש בטעימה.
אברלור אבונא, אצווה 37, 59.6% - פחות מריר ואלכוהולי מגרסת ה 35, חביב יחסית, לא מורכב כמו קודמיו.
אברלור אבונא, אצווה 38 - אני ויתרתי עליו. בשלב הזה חוש הטעם שלי הלך לטייל והיה לי מאוד קשה להבחין בדברים מיוחדים. ממי שטעם אותו עלה שלא מדובר בהברקה.

אצווה 28 הוכרזה כמנצחת של הערב.
אני יכול להגיד ששמחתי מאוד לשמוע את זה... אני הבאתי אותה.

לקינוח טעמנו את הווישניאק הביתי שלנו שהיווה ניגוד טעמים טוב לאגרסיביות של הוויסקים.

עוד סיכום בפורום תפוז.

עד הטעימה הבאה.....

* קרדיט לתמונות - שחף.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה